maandag 21 maart 2011

De beginselen van het naaien.

Mijn oudste dochter (8 jaar) vraagt regelmatig om ook eens iets te mogen naaien. En beloofd is beloofd zou ze dan zelf zeggen, gisteren hebben we er werk van gemaakt.

Er zou een tricot rokje gemaakt worden dit met de tips van onder andere deze dames.
We zijn begonnen met het opnemen van haar maten, het uittekenen van het patroon en dan de stof bewerken.


Met als de eerste stappen op de naailes: het patroon bevestigen, naadwaarde op de stof tekenen, de stof knippen, driegen en uiteindelijk onder de machine en stikken maar ...


Met de biaisband heb ik haar moeten helpen, maar de strijkapplicatie was weer haar ding. En natuurlijk moest dit een paard zijn, want dit is momenteel haar leven ...


En dit is het resultaat. Een groot paard aan de voorkant en een kleintje achteraan. En zo is ze vanmorgen naar school vertrokken.
Ik ben trots om mijn dochter. Proficiat en dikke kus Elise.

21 opmerkingen:

  1. Oh, wat goed van haar! Mijn oudste zoon (ook 8) vraagt dat ook af en toe. Misschien moet ik daar ook eens werk van maken met hem. Maar een rok is dan misschien niet zo'n goed idee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow knap hoor. Daar mogen jullie allebei trots op zijn!
    Groetjes,
    Karin ---De Merle--

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig!
    Die van ons neemt ook geregeld mijn naaimachine in beslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Ben benieuwd of ons Elisabeth er straks iets van zegt, over Elise met haar super-zelfgemaakt-rokje:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tof zeg...
    en dat op 8 jaar al...
    knap gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O waaw, 8 en al zelf een rokje maken: super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik mocht dat niet van mijn moeder, te gevaarlijk vond ze, mijn zus heeft me dan maar stiekem achter het naaimachien gezet, en de liefde is nooit meer overgegaan, en als ik zie wat Elise tevoorschijn kan toveren dan gaat er nog veel volgen denk ik, de genen van mama!
    Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, super zeg! Echt knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat leuk... mijn jongens willen met het naaien alleen maar op het gaspedaal drukken.... zou t dan toch in de genen zitten...
    Maar echt super, snap dat je heeeeel trots bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar mag je met recht trots op zijn... als mede op je Stylish Blogger Award. Check mijn site maar eens.
    Groetjes,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, petje af voor de 8-jarige! Mooi resultaat voor een eerste keer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo flink! dit rokje ziet er prachtig uit! mijne (net) vierjarige wil ook, maar ik ga toch nog efkes wachten tot hij wat ouder is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaaw! Da's een echt natuurtalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 8 jaar zeg je!! Wat goed gedaan zeg. Dar mag je zeker trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat knap van haar zeg, zo'n schoon rokje!

    BeantwoordenVerwijderen